вторник, 16 января 2018 г.

СИСТЕМА ЗМАЗУВАННЯ СВЕРЛИЛЬНОГО ВЕРСТАТА

http://www.ce-studbaza.ru/werk.php?id=9230

7. СИСТЕМА ЗМАЗУВАННЯ СВЕРЛИЛЬНОГО ВЕРСТАТА

7.1. Вибір типу системи змазування

У верстатах застосовують два основних види систем змазування: централізовані й індивідуальні. У централізованих системах маслянный насос із власним приводом і бак (резервуар) з мастильною рідиною(мастильна станція) установлені поза верстатом. Від мастильної станції за допомогою розводящих трубопроводів олія подається до окремих вузлів верстата, а від них повертається назад у резервуар. У системах індивідуального змазування кожен вузол верстата повинний мати власний насос і резервуар для мастильної рідини. Приймаємо індивідуальну систему змазування, тому що в проектованому радіально-свердлильному верстаті всі тертьові з великими швидкостями деталі зосереджені в одному корпусі - шпиндельній бабці і досить буде одного насоса й одного резервуара для олії??????.

Для змазування направляючих переміщення шпиндельної бабки по траверсі і траверси по колонні, а також обертання колонни з траверсою використовується консистентне змащення, тому що рідинне змащення тут практично неможливе й у ній немає необхідності. Переміщення по цих напрямних виконується лише періодично. Для змазування циліндричних направляючих пиноли, що переміщається в розточенні корпуса, також застосовуємо консистентне змащення.

На нижньому кінці шпиндельної гільзи коробки швидкостей установлюємо мастилозахісний диск-парасольку (поз.25 на кресленні розгортки коробки швидкостей), що обмежує влучення рідкого мастила зверху в циліндричні направляючі пиноли. Це необхідно для запобігання витоку олії, тому що посадка пиноли в розточенні виконане з зазором, а ущільнення в цьому з єднанні виконати надзвичайно складно.

7.2. Вибір насоса і місця його установки

Для системи змазування верстата вибираємо плунжерний масляний насос 11-12 МН 3031-71 [1,т.3] - тип 1 (фланцеве кріплення) виконання 1 (плунжер без ролика) з діаметром плунжера 18 мм.

Насос установлюємо на спеціальній опорі на нижній площині корпусу коробки швидкостей (поз.45). Ексцентрик привода насоса (поз.44) з радіальним шариковим підшипником №1000905 установлюємо на третьому валу коробки швидкостей.



7.3. Розрахунок продуктивності насоса

Робоча продуктивність плунжерного насоса визначається діаметром плунжера dп=18 мм, величиною його ходу h=10 мм і частотою обертання ексцентрика (числом подвійних ходів у хвилину) nе=400 об/хв (приймаємо орієнтовно найменшу частоту обертання третього вала коробки швидкостей, на якому буде встановлений ексцентрик).

Qнас = p×dп2×h× nе ×h/4000000 л/хв.

Qнас = p×182×10×400×0.9/4000000 = 0.92 л/хв.

Необхідний обьем мастильної рідини визначається числом крапок змазування і робочою температурою, що допускається, в опорах валів і шпинделя. У спроектованому верстаті загальне число опор на підшипниках качения приблизно 20: 8 у коробці швидкостей, 2 на шпинделі і близько 10 у приводі подач, а також 10 пар зубчастих коліс, які одночасно знаходяться в зачепленні (4 у коробці швидкостей і 6 у приводі подач, включаючі черв ячну і рейкову передачі). При цьому вали привода подач обертаються з відносно низькими швидкостями і не вимагають рясного змащення. Тому що олія від насоса буде подаватися на верхні опори валів коробки швидкостей і послідовно стікати по валах і розприскуватися зубчастими колісьми по всьому обьему приводів головного руху і подач, то розрахункової продуктивності насоса буде цілком достатньо. В існуючому верстаті-аналогу 2В56 установлений такий же насос.

Комментариев нет: