http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1487
Мета експериментального дослідження: визначити акцентуації характеру підлітків, рівень соціальної підтримки і неправильного типу сімейного виховання та вплив поєднання цих чинників на формування алкоголізму в підлітковому і юнацькому віці.
На сайте СтудБаза есть возможность скачать БЕСПЛАТНО скачать студенческий материал по техническим и гуманитарным специальностям: дипломные работы, магистерские работы, бакалаврские работы, диссертации, курсовые работы, рефераты, задачи, контрольные работы, лабораторные работы, практические работы, самостоятельные работы, литература и многое др..
суббота, 9 января 2016 г.
Діагностика батьківського типу виховання при визначенні причин формування адиктивної поведінки у неповнолітніх
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1486
Як ми вже зазначали, у формуванні алкогольної адиктивної поведінки в підлітковому віці приймають участь не тільки наявні акцентуації характеру неповнолітніх та їх соціальні стосунки, а й інші чинники, до яких належать типи сімейних відношень у сім ї, що визначають характер сімейного виховання.
Як ми вже зазначали, у формуванні алкогольної адиктивної поведінки в підлітковому віці приймають участь не тільки наявні акцентуації характеру неповнолітніх та їх соціальні стосунки, а й інші чинники, до яких належать типи сімейних відношень у сім ї, що визначають характер сімейного виховання.
Визначення акцентуйованих рис особистості підлітка та рівня соціальної підтримки з боку оточуючих
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1485
Для визначення типів акцентуацій у підлітків нами було використано методику „Опитувальник акцентуйованих рис особистості Шмішека”.
Для визначення типів акцентуацій у підлітків нами було використано методику „Опитувальник акцентуйованих рис особистості Шмішека”.
Вивчення анамнезу життя та застосування методу клінічного інтерв’ю для визначення ризику формування алкогольної адиктивної поведінки у підлітків і юнаків
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1484
На думку В.Д Менделевича, клінічне інтерв’ю – це метод отримання інформації стосовно індивідуально-психологічних якостей особистості, психологічних феноменів і психопатологічних симптомів та синдромів, внутрішньої картини хвороби пацієнта, а також спосіб психологічного впливу на людину, що здійснюється безпосередньо на основі особистісного контакту психолога і клієнта [39].
На думку В.Д Менделевича, клінічне інтерв’ю – це метод отримання інформації стосовно індивідуально-психологічних якостей особистості, психологічних феноменів і психопатологічних симптомів та синдромів, внутрішньої картини хвороби пацієнта, а також спосіб психологічного впливу на людину, що здійснюється безпосередньо на основі особистісного контакту психолога і клієнта [39].
РОЗКРИТТЯ ЗМІСТУ МЕТОДІВ І МЕТОДИК ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЧИННИКІВ, ЩО СПИЯЮТЬ ФОРМУВАННЮ АЛКОГОЛЬНОЇ АДИКТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1483
Вибір методів дослідження, що використовуються медичним психологом для вивчення проблеми впливу психологічних чинників на виникнення алкогольної адиктивної поведінки в підлітковому віці, зумовлений тими завданнями, які виникають перед ним при виконанні професійних обов’язків.
Вибір методів дослідження, що використовуються медичним психологом для вивчення проблеми впливу психологічних чинників на виникнення алкогольної адиктивної поведінки в підлітковому віці, зумовлений тими завданнями, які виникають перед ним при виконанні професійних обов’язків.
Вплив психологічних чинників на виникнення та формування алкогольної адиктивної поведінки у підлітків
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1482
Підліткова наркоманія є однією з найбільш серйозних медико-психологічних і соціальних проблем в усіх країнах світу. Вживання психоактивних речовин, зокрема алкоголю, широко розповсюджено в молодіжному середовищі, здійснює негативний вплив на життєдіяльність молодих людей та викликає різке зниження пізнавальних процесів, сприяє розвитку специфічних асоціальних рис особистості і в цілому руйнує психічне і фізичне здоров я. В нашій країні дослідження, присвячені проблемі підліткової адиктивної поведінки, проводились такими вченими, як Бітенський В.С. [7], Гульдан В.В. [18], Зав’ялов В.Ю. [22], Кондратенко В.Т. [28], Лічко А.Є. [32], Максимова Н.Ю. [37], Менделевич В.Д. [39] та іншими науковцями. В своїх працях вони особливо звертали увагу на особливості особистості і поведінки підлітків, мотивації і мотивів вживання психоактивних речовин та проблемам виховання підлітків. Адже ці вчені вважають, що багаточисельність і складність механізмів розвитку змін особистості і поведінки при вживанні психоактивних речовин, вимагають необхідності системного підходу до їх вивчення, включно з аналізом усіх факторів і чинників, які визначають психічне здоров я, – соціальних, психологічних, соціально-психологічних, соматичних тощо. Такий підхід дасть можливість отримати базу для розробки ефективної системи психокорекції і психопрофілактики алкоголізму у підлітків.
Підліткова наркоманія є однією з найбільш серйозних медико-психологічних і соціальних проблем в усіх країнах світу. Вживання психоактивних речовин, зокрема алкоголю, широко розповсюджено в молодіжному середовищі, здійснює негативний вплив на життєдіяльність молодих людей та викликає різке зниження пізнавальних процесів, сприяє розвитку специфічних асоціальних рис особистості і в цілому руйнує психічне і фізичне здоров я. В нашій країні дослідження, присвячені проблемі підліткової адиктивної поведінки, проводились такими вченими, як Бітенський В.С. [7], Гульдан В.В. [18], Зав’ялов В.Ю. [22], Кондратенко В.Т. [28], Лічко А.Є. [32], Максимова Н.Ю. [37], Менделевич В.Д. [39] та іншими науковцями. В своїх працях вони особливо звертали увагу на особливості особистості і поведінки підлітків, мотивації і мотивів вживання психоактивних речовин та проблемам виховання підлітків. Адже ці вчені вважають, що багаточисельність і складність механізмів розвитку змін особистості і поведінки при вживанні психоактивних речовин, вимагають необхідності системного підходу до їх вивчення, включно з аналізом усіх факторів і чинників, які визначають психічне здоров я, – соціальних, психологічних, соціально-психологічних, соматичних тощо. Такий підхід дасть можливість отримати базу для розробки ефективної системи психокорекції і психопрофілактики алкоголізму у підлітків.
Фізіологічні і соціопсихологічні особливості підліткового віку як фактори розвитку раннього алкоголізму
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1481
Розробкою питань про фізіологічні і соціопсихологічні особливості підліткового віку та їх вплив на виникнення алкогольної адиктивної поведінки у неповнолітніх займались такі вчені, як Бітенський В.С. [5],
Лічко А.Є. [32], Максимова Н.Ю. [37], Москаленко В.Д. [41], Шабанов П.Д. [52] та інші.
Розробкою питань про фізіологічні і соціопсихологічні особливості підліткового віку та їх вплив на виникнення алкогольної адиктивної поведінки у неповнолітніх займались такі вчені, як Бітенський В.С. [5],
Лічко А.Є. [32], Максимова Н.Ю. [37], Москаленко В.Д. [41], Шабанов П.Д. [52] та інші.
Поняття про алкогольну адиктивну поведінку та її специфіка в підлітковому віці
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1480
Проблему виникнення та особливості адиктивної поведінки у підлітків, зокрема алкогольної, вивчали такі вітчизняні вчені, як Бітенський В.С. [5], Гордійчук С.А. [16], Гребенюк А.А. [17], Зав’ялов В.Ю. [22], Карвасарський Б.Д. [23], Лічко А.Є. [32], Максимова Н.Ю. [37].
Проблему виникнення та особливості адиктивної поведінки у підлітків, зокрема алкогольної, вивчали такі вітчизняні вчені, як Бітенський В.С. [5], Гордійчук С.А. [16], Гребенюк А.А. [17], Зав’ялов В.Ю. [22], Карвасарський Б.Д. [23], Лічко А.Є. [32], Максимова Н.Ю. [37].
ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ЩОДО ПСИХОЛОГІЧНИХ ЧИННИКІВ ФОРМУВАННЯ АЛКОГОЛЬНОЇ АДИКТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ У ПІДЛІТКІВ І ЮНАКІВ
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1479
При вивченні проблеми адиктивної поведінки та при з’ясуванні факторів, що сприяють виникненню алкоголізму в підлітковому віці, визначення вихідних теоретичних позицій, підходів та концепцій набувають особливого значення.
При вивченні проблеми адиктивної поведінки та при з’ясуванні факторів, що сприяють виникненню алкоголізму в підлітковому віці, визначення вихідних теоретичних позицій, підходів та концепцій набувають особливого значення.
Ігри, які використовують на етапі актуалізації опорних знань
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1478
Допуск. Проводять на старті уроку, коли право голосу дають кожному .учневі. Це має такий вигляд.: учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підніматися доводиться тільки тим учням, які не змогли відповісти на запитання. На цей етап учитель добирає прості запитання, що вимагають, як правило, односкладових відповідей — на чисте знання раніше вивченого в класі матеріалу. Отже, після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів, причому ні в якому разі не слід робити акцент на їхній нездатності. Навпаки, вчитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Як дана форма фронтального опитування працює на основну ідею підвищення психологічної привабливості уроку? По-перше, протягом перших 5—7 хвилин уроку вже кожен учень «виступив», причому дав правильну відповідь, і це вже йому приємно й додає впевненості, По-друге, не пропала дарма домашня праця, і можна спробувати розвинути успіх. По-третє, коли всі кидаються на допомогу тим, хто замешкався на старті, в класі з являється атмосфера єдності й доброзичливості. Нарешті, протягом цих 5 хвилин у класі звучить корисна навчальна інформація, необхідна для подальшого просування, причому звучить з вуст учнів, І її потрібно слухати (раптом це саме питання трапиться й мені?). Важливо, щоб усе відбувалося по-доброму, без тиску, і зміцнювало в дітей переконаність, що їм це під силу.
Допуск. Проводять на старті уроку, коли право голосу дають кожному .учневі. Це має такий вигляд.: учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підніматися доводиться тільки тим учням, які не змогли відповісти на запитання. На цей етап учитель добирає прості запитання, що вимагають, як правило, односкладових відповідей — на чисте знання раніше вивченого в класі матеріалу. Отже, після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів, причому ні в якому разі не слід робити акцент на їхній нездатності. Навпаки, вчитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Як дана форма фронтального опитування працює на основну ідею підвищення психологічної привабливості уроку? По-перше, протягом перших 5—7 хвилин уроку вже кожен учень «виступив», причому дав правильну відповідь, і це вже йому приємно й додає впевненості, По-друге, не пропала дарма домашня праця, і можна спробувати розвинути успіх. По-третє, коли всі кидаються на допомогу тим, хто замешкався на старті, в класі з являється атмосфера єдності й доброзичливості. Нарешті, протягом цих 5 хвилин у класі звучить корисна навчальна інформація, необхідна для подальшого просування, причому звучить з вуст учнів, І її потрібно слухати (раптом це саме питання трапиться й мені?). Важливо, щоб усе відбувалося по-доброму, без тиску, і зміцнювало в дітей переконаність, що їм це під силу.
Ігри, які використовують на етапі вивчення нового матеріалу
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1477
Рятувальна експедиція. Десь у горах зазнав аварії авіалайнер з коштовним вантажем на борту, і ми споряджаємо рятувальну експедицію. Клас розбивається на групи, кожна з яких. отримує маршрутний лист із вказівкою орієнтовного напрямку пошуку (з формулюванням головних питань з досліджуваної теми) і стартового завдання (наприклад, нескладного завдання за пройденим матеріалом). Далі процес пошуку може бути організований у такий спосіб: група отримує від учителя уривок радіограми від потерпілих під час аварії й намагається його розшифрувати (уривок може містити, наприклад, опис і результати експерименту з досліджуваної проблеми, а група має їх інтерпретувати й використовувати, відповідаючи на запитання з нової теми).
Рятувальна експедиція. Десь у горах зазнав аварії авіалайнер з коштовним вантажем на борту, і ми споряджаємо рятувальну експедицію. Клас розбивається на групи, кожна з яких. отримує маршрутний лист із вказівкою орієнтовного напрямку пошуку (з формулюванням головних питань з досліджуваної теми) і стартового завдання (наприклад, нескладного завдання за пройденим матеріалом). Далі процес пошуку може бути організований у такий спосіб: група отримує від учителя уривок радіограми від потерпілих під час аварії й намагається його розшифрувати (уривок може містити, наприклад, опис і результати експерименту з досліджуваної проблеми, а група має їх інтерпретувати й використовувати, відповідаючи на запитання з нової теми).
Ігри, які використовують на уроках закріплення отриманих знань, вироблення практичних умінь і навичок
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1476
Хрестики-нулики. На дошці — традиційне для цієї гри поле 3 х 3 см. Перемагає, як завжди, команда, яка першою закреслить рядок із трьох секторів. Ходи роблять по черзі. Причому, якщо команда, яка вибрала сектор, із завданням справляється, в ньому виставляють її знак (скажімо, хрестик), а якщо завдання не виконано,— сектор програний і в ньому з являється знак суперників (нулик) без будь-яких зусиль з їхнього боку. Така форма була придумана в Клубі Знавців десяток років тому і, за всієї простоти, приховує в собі дуже великий потенціал, тому що дає змогу максимально урізноманітнити види діяльності учнів.
Хрестики-нулики. На дошці — традиційне для цієї гри поле 3 х 3 см. Перемагає, як завжди, команда, яка першою закреслить рядок із трьох секторів. Ходи роблять по черзі. Причому, якщо команда, яка вибрала сектор, із завданням справляється, в ньому виставляють її знак (скажімо, хрестик), а якщо завдання не виконано,— сектор програний і в ньому з являється знак суперників (нулик) без будь-яких зусиль з їхнього боку. Така форма була придумана в Клубі Знавців десяток років тому і, за всієї простоти, приховує в собі дуже великий потенціал, тому що дає змогу максимально урізноманітнити види діяльності учнів.
Педагогічні умови використання дидактичних ігор в навчальному процесі початкової школи
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1475
Результативність використання дидактичних ігор залежить від методики їх застосування.
Результативність використання дидактичних ігор залежить від методики їх застосування.
Перспективний досвід використання дидактичної гри у навчальному процесі початкової школи
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1474
Визначенням дидактичних і розвиваючих функцій гри, впливом її на активізацію пізнавальної діяльності, процесу навчання школярів психологи і педагоги займаються ще з 60-х років ХХ ст.[]. Проводилась систематизація дидактичних ігор і використовувались різні підходи до їх класифікації. Цьому сприяли дослідження О.О. Вербицького, М.В. Кларіна, Г.О. Ляпіної, О.Е. Селецької, В.Г. Семенова. Значна увага у цей період приділялася розробці та використанню ділових ігор, створюються наукові центри з розробки теорії та практики ділової гри (Москва, Ленінград, Київ, Новосибірськ, Одеса, Челябінськ). Гра перетворюється з допоміжного прийому у справжню модель навчання. Значну роль у становленні та розвитку цього нового методу навчання відіграли праці М.М. Бернштейна, В.М. Буркова, С.Р. Гідрович, В.М. Єфімова, Р.Ф. Жукова, В.Ф. Комарова, В.Я. Платова, В.Р. Прауде, В.І. Рибальського, І.М. Сироєжина, О.М. Смолкіна, Т.П. Тимофіївського, Б.М. Христенко та ін.
Визначенням дидактичних і розвиваючих функцій гри, впливом її на активізацію пізнавальної діяльності, процесу навчання школярів психологи і педагоги займаються ще з 60-х років ХХ ст.[]. Проводилась систематизація дидактичних ігор і використовувались різні підходи до їх класифікації. Цьому сприяли дослідження О.О. Вербицького, М.В. Кларіна, Г.О. Ляпіної, О.Е. Селецької, В.Г. Семенова. Значна увага у цей період приділялася розробці та використанню ділових ігор, створюються наукові центри з розробки теорії та практики ділової гри (Москва, Ленінград, Київ, Новосибірськ, Одеса, Челябінськ). Гра перетворюється з допоміжного прийому у справжню модель навчання. Значну роль у становленні та розвитку цього нового методу навчання відіграли праці М.М. Бернштейна, В.М. Буркова, С.Р. Гідрович, В.М. Єфімова, Р.Ф. Жукова, В.Ф. Комарова, В.Я. Платова, В.Р. Прауде, В.І. Рибальського, І.М. Сироєжина, О.М. Смолкіна, Т.П. Тимофіївського, Б.М. Христенко та ін.
Роль дидактичної гри у підвищенні рівня успішності учнів початкової школи
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1473
Учитель іде на роботу… Що чекає на нього там?
Учитель іде на роботу… Що чекає на нього там?
Сутність поняття «дидактична гра». Види та структура ігор
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1472
Прийнято розрізняти два основних типи ігор: ігри з фіксованими, відкритими правилами та ігри із прихованими правилами. Прикладом ігор першого типу є більшість дидактичних, пізнавальних і рухливих ігор, сюди відносять також розвиваючі інтелектуальні, музичні ігри, ігри-забави. До другого типу відносять сюжетно-рольові ігри. Правила в них існують неявно. Вони - у нормах поведінки відтворюваних героїв.
Прийнято розрізняти два основних типи ігор: ігри з фіксованими, відкритими правилами та ігри із прихованими правилами. Прикладом ігор першого типу є більшість дидактичних, пізнавальних і рухливих ігор, сюди відносять також розвиваючі інтелектуальні, музичні ігри, ігри-забави. До другого типу відносять сюжетно-рольові ігри. Правила в них існують неявно. Вони - у нормах поведінки відтворюваних героїв.
Психолого-педагогічні особливості використання дидактичних ігор
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1471
Діти приходять в школу, як правило, з дитячих садків, де провідною їх діяльністю була гра. Тепер основною працею дітей стає навчання, на яке шестирічній дитині дуже важко переключитись відразу. Воно потребує від дітей значно більшої відповідальності, посидючості та працелюбства. Найбільш швидким та безболісним засобом подоланням психологічного бар’єру, виникаючого при приході дитини до школи, являється використання гри як методичного прийому в учбовому процесі.
Діти приходять в школу, як правило, з дитячих садків, де провідною їх діяльністю була гра. Тепер основною працею дітей стає навчання, на яке шестирічній дитині дуже важко переключитись відразу. Воно потребує від дітей значно більшої відповідальності, посидючості та працелюбства. Найбільш швидким та безболісним засобом подоланням психологічного бар’єру, виникаючого при приході дитини до школи, являється використання гри як методичного прийому в учбовому процесі.
Психолого-педагогічні умови розвитку пізнавальних інтересів у молодших школярів
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1470
На основі проведеного аналізу науково-методичної літератури, вивчення досвіду кращих педагогів, експериментального порівняння класів за показниками навчальних інтересів, а також аналізу навчального процесу в них протягом певного часу, показує, що розвиток пізнавальних інтересів залежить не тільки від змісту програмового матеріалу, а й від організації процесу засвоєння його змісту.
На основі проведеного аналізу науково-методичної літератури, вивчення досвіду кращих педагогів, експериментального порівняння класів за показниками навчальних інтересів, а також аналізу навчального процесу в них протягом певного часу, показує, що розвиток пізнавальних інтересів залежить не тільки від змісту програмового матеріалу, а й від організації процесу засвоєння його змісту.
Психолого-педагогічні умови розвитку пізнавальних інтересів у молодших школярів
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1469
На основі проведеного аналізу науково-методичної літератури, вивчення досвіду кращих педагогів, експериментального порівняння класів за показниками навчальних інтересів, а також аналізу навчального процесу в них протягом певного часу, показує, що розвиток пізнавальних інтересів залежить не тільки від змісту програмового матеріалу, а й від організації процесу засвоєння його змісту.
На основі проведеного аналізу науково-методичної літератури, вивчення досвіду кращих педагогів, експериментального порівняння класів за показниками навчальних інтересів, а також аналізу навчального процесу в них протягом певного часу, показує, що розвиток пізнавальних інтересів залежить не тільки від змісту програмового матеріалу, а й від організації процесу засвоєння його змісту.
Методика та результати дослідження пізнавальних інтересів в учнів початкової школи на уроках рідної мови
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1468
Експериментальне дослідження провели в ЖЕЛ № 24 ( задіяні учні та вчителі цієї школи).
Експериментальне дослідження провели в ЖЕЛ № 24 ( задіяні учні та вчителі цієї школи).
Перспективний досвід вчителів початкової школи щодо розвитку пізнавальних інтересів в учнів початкової школи на уроках рідної мови
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1467
Одним із головних завдань багато вчителів, підсумовуючи вимоги до уроку, визначають розвиток пізнавальних інтересів дитини, бажання вчитись, потребу в розширенні і набуванні знань, формуванні позитивного ставлення до навчання. Серед педагогічних якостей учителя важливим є вміння збудити в учнів інтерес до знань, задовольнити його.
Одним із головних завдань багато вчителів, підсумовуючи вимоги до уроку, визначають розвиток пізнавальних інтересів дитини, бажання вчитись, потребу в розширенні і набуванні знань, формуванні позитивного ставлення до навчання. Серед педагогічних якостей учителя важливим є вміння збудити в учнів інтерес до знань, задовольнити його.
Психолого-педагогічні особливості розвитку пізнавальних інтересів в учнів молодшого шкільного віку на уроках рідної мови
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1466
Інтерес виступає найважливішим збудником будь-якої діяльності. Його розвиток, як і різний процес становлення, - це внутрішньо необхідний рух живої системи від нижчих до вищих рівнів організації та формування, це якісні зміни в цілому, перехід від нижчих структур до вищих операцій.
Інтерес виступає найважливішим збудником будь-якої діяльності. Його розвиток, як і різний процес становлення, - це внутрішньо необхідний рух живої системи від нижчих до вищих рівнів організації та формування, це якісні зміни в цілому, перехід від нижчих структур до вищих операцій.
Історія вивчення та дослідження пізнавальних інтересів
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1465
Щоб розкрити природу інтересу, його структуру, суть, взаємозв’язок з іншими компонентами навчально-виховного процесу, варто зробити екскурс в історію його вивчення.
Щоб розкрити природу інтересу, його структуру, суть, взаємозв’язок з іншими компонентами навчально-виховного процесу, варто зробити екскурс в історію його вивчення.
Загальне поняття про пізнавальний інтерес
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1464
Інтерес є могутнім засобом успішного навчання та виховання, необхідною умовою для досягнення позитивних результатів. Також, це форма прояву пізнавальної потреби, що забезпечує спрямованість особистості, ознайомлення з новими фактами, більш повне відображення дійсності [30, 146].
Інтерес є могутнім засобом успішного навчання та виховання, необхідною умовою для досягнення позитивних результатів. Також, це форма прояву пізнавальної потреби, що забезпечує спрямованість особистості, ознайомлення з новими фактами, більш повне відображення дійсності [30, 146].
Перспективний досвід розвитку пізнавального інтересу вчителями початкових класів
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1463
Серед педагогічних якостей учителя важливим є вміння збудити в учнів інтерес до знань, задовольнити його.
Серед педагогічних якостей учителя важливим є вміння збудити в учнів інтерес до знань, задовольнити його.
Особливості розвитку пізнавальних інтересів в учнів початкової школи засобами математики
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1462
Формування пізнавальних інтересів - це тривалий процес. Він обов’язково вимагає певних внутрішніх і зовнішніх умов, є залежним від педагогічного керівництва, правильного виконання органічної єдності системи науки, системи її пізнання і викладання в школі. Тобто обов’язково враховувати особливості навчальної діяльності як об’єкта інтересу учня, зокрема наявності елементів новизни в змісті навчального матеріалу, форми організації навчальної діяльності, праці, застосування різних засобів навчання.
Формування пізнавальних інтересів - це тривалий процес. Він обов’язково вимагає певних внутрішніх і зовнішніх умов, є залежним від педагогічного керівництва, правильного виконання органічної єдності системи науки, системи її пізнання і викладання в школі. Тобто обов’язково враховувати особливості навчальної діяльності як об’єкта інтересу учня, зокрема наявності елементів новизни в змісті навчального матеріалу, форми організації навчальної діяльності, праці, застосування різних засобів навчання.
Психолого-педагогічні особливості формування пізнавального інтересу в учнів молодшого шкільного віку
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1461
Інтерес виступає найважливішим збудником будь-якої діяльності. Його розвиток, як і різний процес становлення, - це внутрішньо необхідний рух живої системи від нижчих до вищих рівнів організації та формування, це якісні зміни в цілому, перехід від нижчих структур до вищих. [ 11 ; 14] Він є могутнім засобом успішності у навчанні і вихованні, необхідною умовою досягнення позитивного результату. Тобто, уміння щось побачити, здивуватися, захопитися, зрозуміти що, чому і як відбувається, знайти в собі сили, щоб відшукувати відповіді на запитання, не відступати перед труднощами, а діставши відповідь, знову прагнути вперед у незвідане - все це, разом узяте, і складає інтерес.
Інтерес виступає найважливішим збудником будь-якої діяльності. Його розвиток, як і різний процес становлення, - це внутрішньо необхідний рух живої системи від нижчих до вищих рівнів організації та формування, це якісні зміни в цілому, перехід від нижчих структур до вищих. [ 11 ; 14] Він є могутнім засобом успішності у навчанні і вихованні, необхідною умовою досягнення позитивного результату. Тобто, уміння щось побачити, здивуватися, захопитися, зрозуміти що, чому і як відбувається, знайти в собі сили, щоб відшукувати відповіді на запитання, не відступати перед труднощами, а діставши відповідь, знову прагнути вперед у незвідане - все це, разом узяте, і складає інтерес.
Поняття сутності пізнавального інтересу
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1460
Інтерес є могутнім засобом успішного навчання та виховання, необхідною умовою для досягнення позитивних результатів. Також, це форма прояву пізнавальної потреби, що забезпечує спрямованість особистості, ознайомлення з новими фактами, більш повне відображення дійсності.[ 28, 146 ] Щоб розкрити природу інтересу, його структуру, суть, взаємозв’язок з іншими компонентами навчально-виховного процесу, варто зробити екскурс в історію його вивчення.
Інтерес є могутнім засобом успішного навчання та виховання, необхідною умовою для досягнення позитивних результатів. Також, це форма прояву пізнавальної потреби, що забезпечує спрямованість особистості, ознайомлення з новими фактами, більш повне відображення дійсності.[ 28, 146 ] Щоб розкрити природу інтересу, його структуру, суть, взаємозв’язок з іншими компонентами навчально-виховного процесу, варто зробити екскурс в історію його вивчення.
Експериментальна програма розвитку естетичних потреб підлітків засобами образотворчого мистецтва
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1459
Україна за свої п’ятнадцять років незалежності у тяжких випробуваннях, політичному протистоянні й боротьбі упевнено крокує на шляху цивілізаційного поступу, здійснила ряд державотворчих, правових заходів щодо реформування владної системи, демократизації суспільного життя, переходу до парламентсько-президентської форми правління. Наступні кроки державотворення будуть пов’язані з посиленням ролі місцевих рад, органів самоврядування, включенням всіх громадян у вирішення назрілих суспільних проблем.
Україна за свої п’ятнадцять років незалежності у тяжких випробуваннях, політичному протистоянні й боротьбі упевнено крокує на шляху цивілізаційного поступу, здійснила ряд державотворчих, правових заходів щодо реформування владної системи, демократизації суспільного життя, переходу до парламентсько-президентської форми правління. Наступні кроки державотворення будуть пов’язані з посиленням ролі місцевих рад, органів самоврядування, включенням всіх громадян у вирішення назрілих суспільних проблем.
Діагностика рівня розвитку естетичних потреб підлітків
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1458
З метою виявлення особливостей та умов ефективності розвитку естетичних потреб підлітків нами проведена дослідно-експериментальна робота. Педагогічний експеримент проходив на базі Житомирської гуманітарної гімназії № 23 та Житомирської дитячої художньої школи. У ньому брали участь учні 6-7-х класів. Вибірка становила 43 учні, з них – 15, що займаються у художній школі.
З метою виявлення особливостей та умов ефективності розвитку естетичних потреб підлітків нами проведена дослідно-експериментальна робота. Педагогічний експеримент проходив на базі Житомирської гуманітарної гімназії № 23 та Житомирської дитячої художньої школи. У ньому брали участь учні 6-7-х класів. Вибірка становила 43 учні, з них – 15, що займаються у художній школі.
Технології розвитку естетичних потреб підлітків засобами образотворчого мистецтва
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1457
За концепцією Б.Неменського, національне мистецтво, як найдоступніше дітям, повинно слугувати педагогам за підґрунття, за вихідну точку в організації естетичного виховання підростаючого покоління. Національне мистецтво є тим початком шляху, з якого дитина має вирушати у багатоманітний світ мистецтва, світової художньої культури. Саме тому педагогам доцільно якнайповніше забезпечувати учням повноту відчуття і глибокого усвідомлення художньої спадщини рідного народу.
За концепцією Б.Неменського, національне мистецтво, як найдоступніше дітям, повинно слугувати педагогам за підґрунття, за вихідну точку в організації естетичного виховання підростаючого покоління. Національне мистецтво є тим початком шляху, з якого дитина має вирушати у багатоманітний світ мистецтва, світової художньої культури. Саме тому педагогам доцільно якнайповніше забезпечувати учням повноту відчуття і глибокого усвідомлення художньої спадщини рідного народу.
Малюємо вітер разом з О.І. Шевченко
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1456
В суспільстві постійно здійснюється розвиток і зміна явищ матеріальної і духовної культури у взаємодії їх змісту та форми. Людина відображає реальну дійсність у єдності і протилежності не тільки раціонально, за допомогою узагальнень і понять, а й емоційно, шляхом створення художніх образів. Їх естетичне ставлення характеризується категоріями прекрасного, піднесеного, трагічного, комічного, потворного. Естетика як наука вивчає суть і закономірності розвитку естетичних явищ в природі, суспільстві і людській діяльності. Реально оцінити оточуючі явища, дати їм свою оцінку зможе тільки людина з високим рівнем сформованості естетичної культури. Термін “культура”[1], специфічний спосіб організації і розвитку людської життєдіяльності, уявлень в продуктах матеріальної і духовної праці, в системі соціальних норм і закладів, в духовних цінностях, в сукупності ставлення людей до природи, між собою і до самих себе. Культура характеризує також особливості свідомості, поведінки й діяльності людей в конкретних сферах суспільного життя (“культура праці, екологічна культура, політична культура”), - так тлумачить це поняття Е.С. Брускова і О.І. Шевченко [17]. В культурі може фіксуватися спосіб життєдіяльності всього суспільства в цілому (суспільна культура), соціальної групи (наприклад культура класу), чи спосіб життєдіяльності окремого індивіду (особиста культура).
В суспільстві постійно здійснюється розвиток і зміна явищ матеріальної і духовної культури у взаємодії їх змісту та форми. Людина відображає реальну дійсність у єдності і протилежності не тільки раціонально, за допомогою узагальнень і понять, а й емоційно, шляхом створення художніх образів. Їх естетичне ставлення характеризується категоріями прекрасного, піднесеного, трагічного, комічного, потворного. Естетика як наука вивчає суть і закономірності розвитку естетичних явищ в природі, суспільстві і людській діяльності. Реально оцінити оточуючі явища, дати їм свою оцінку зможе тільки людина з високим рівнем сформованості естетичної культури. Термін “культура”[1], специфічний спосіб організації і розвитку людської життєдіяльності, уявлень в продуктах матеріальної і духовної праці, в системі соціальних норм і закладів, в духовних цінностях, в сукупності ставлення людей до природи, між собою і до самих себе. Культура характеризує також особливості свідомості, поведінки й діяльності людей в конкретних сферах суспільного життя (“культура праці, екологічна культура, політична культура”), - так тлумачить це поняття Е.С. Брускова і О.І. Шевченко [17]. В культурі може фіксуватися спосіб життєдіяльності всього суспільства в цілому (суспільна культура), соціальної групи (наприклад культура класу), чи спосіб життєдіяльності окремого індивіду (особиста культура).
Добре світло “Радуги”, або дні Афанасія Лунєва
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1455
“Кожен з нас має як найменше середню освіту, а ось відчувати насправді може, можливо, один з тисячі! – любив повторювати Афанасій Федорович. – Здатність до глибоких почуттів – це головна умова для розвитку мистецтва…” 25 Саме за допомогою його роботи в серцях багатьох людей народилося кохання до прекрасного.
“Кожен з нас має як найменше середню освіту, а ось відчувати насправді може, можливо, один з тисячі! – любив повторювати Афанасій Федорович. – Здатність до глибоких почуттів – це головна умова для розвитку мистецтва…” 25 Саме за допомогою його роботи в серцях багатьох людей народилося кохання до прекрасного.
Борис Неменський запрошує до діалогу
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1454
Борис Неменський казав: “І навіть прикрашаючи кімнату, ми вже займаємося творчістю”. Він завжди запрошує до діалогу. Він говорить до нас через свої роботи, його картини можна назвати “філософськими притчами”, - це розмова і кожний споглядач для нього – це співрозмовник.
Борис Неменський казав: “І навіть прикрашаючи кімнату, ми вже займаємося творчістю”. Він завжди запрошує до діалогу. Він говорить до нас через свої роботи, його картини можна назвати “філософськими притчами”, - це розмова і кожний споглядач для нього – це співрозмовник.
Органічна художня цілісність, як основа розвитку естетичних потреб підлітків
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1453
Сучасна система мистецтв складається на основі двох тенденцій розвитку – тенденції синтезу, взаємозбагачення різних видів художньої практики і тенденції самовизначення, виділення різноманітних видів мистецтв. Розвиток художньої практики, естетики і естетичних потреб суспільства зумовлює синтез окремих видів мистецтв, які кожний окремо не мають синтетичного характеру (наприклад, архітектура та живопис в їхньому синтезі).
Сучасна система мистецтв складається на основі двох тенденцій розвитку – тенденції синтезу, взаємозбагачення різних видів художньої практики і тенденції самовизначення, виділення різноманітних видів мистецтв. Розвиток художньої практики, естетики і естетичних потреб суспільства зумовлює синтез окремих видів мистецтв, які кожний окремо не мають синтетичного характеру (наприклад, архітектура та живопис в їхньому синтезі).
Педагогічні умови розвитку естетичних потреб підлітків засобами образотворчого мистецтва
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1452
Формування естетичних потреб підлітків - це процес цілеспрямованого розвитку здатності особистості до повноцінного сприйняття і правильного розуміння прекрасного у мистецтві й дійсності [30. – С.263]. Він передбачає вироблення системи художніх уявлень, поглядів і переконань, забезпечує задоволення від того, що є дійсно естетично цінним. Одночасно з цим у школярів виховується прагнення й уміння вносити елементи прекрасного в усі сторони буття, боротись проти всього потворного, низького, а також готовність до посильного виявлення себе у мистецтві.
Формування естетичних потреб підлітків - це процес цілеспрямованого розвитку здатності особистості до повноцінного сприйняття і правильного розуміння прекрасного у мистецтві й дійсності [30. – С.263]. Він передбачає вироблення системи художніх уявлень, поглядів і переконань, забезпечує задоволення від того, що є дійсно естетично цінним. Одночасно з цим у школярів виховується прагнення й уміння вносити елементи прекрасного в усі сторони буття, боротись проти всього потворного, низького, а також готовність до посильного виявлення себе у мистецтві.
Особливості розвитку естетичних потреб у підлітковому віці
http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1451
Підлітковий період – це відрізок життя між дитинством і зрілістю. В античності та середньовічності він був доволі коротким, а сьогодні під впливом науково-технічного прогресу і збільшення термінів навчання він постійно розтягується. Не існує чітких підходів до визначення його тривалості, більшість дослідників схиляються до думки про те, що це вік із 13 до 19 років. Їх думки однозначні стосовно того, що це проміжна стадія між дитинством і дорослим життям. Причому проходять її по-різному, але в кінці кінців, більшість підлітків стає дорослими. Цей час цікавий, але і водночас дуже драматичний. Драматизм підлітків полягає у тому, що зміни в організмі то відстають то випереджують духовний розвиток. Ламаються характери, світогляд, формуються нові погляди та ідеї. Відомо, що підлітковий період – „важкий вік” – перш за все це криза, яка проявляється як на біологічному, так і на психологічному рівні. Вагомі гормональні і вегетативні зміни потрясають організм підлітка, він швидко втомлюється, стає дуже дратівливим, а нерідко і агресивним. Низький тонус, невпевненість у собі, висока тривожність на фоні загального недомагання – часті супутники підліткового періоду. До всіх описаних бід можна добавити також і невизначеність соціального становища: ще не дорослий, але вже й не дитина, майже не школяр, але й ще не студент; батьки з кожним днем все більше віддаляються, а своя сім’я ще нескоро з’явиться.
Підлітковий період – це відрізок життя між дитинством і зрілістю. В античності та середньовічності він був доволі коротким, а сьогодні під впливом науково-технічного прогресу і збільшення термінів навчання він постійно розтягується. Не існує чітких підходів до визначення його тривалості, більшість дослідників схиляються до думки про те, що це вік із 13 до 19 років. Їх думки однозначні стосовно того, що це проміжна стадія між дитинством і дорослим життям. Причому проходять її по-різному, але в кінці кінців, більшість підлітків стає дорослими. Цей час цікавий, але і водночас дуже драматичний. Драматизм підлітків полягає у тому, що зміни в організмі то відстають то випереджують духовний розвиток. Ламаються характери, світогляд, формуються нові погляди та ідеї. Відомо, що підлітковий період – „важкий вік” – перш за все це криза, яка проявляється як на біологічному, так і на психологічному рівні. Вагомі гормональні і вегетативні зміни потрясають організм підлітка, він швидко втомлюється, стає дуже дратівливим, а нерідко і агресивним. Низький тонус, невпевненість у собі, висока тривожність на фоні загального недомагання – часті супутники підліткового періоду. До всіх описаних бід можна добавити також і невизначеність соціального становища: ще не дорослий, але вже й не дитина, майже не школяр, але й ще не студент; батьки з кожним днем все більше віддаляються, а своя сім’я ще нескоро з’явиться.
Подписаться на:
Сообщения (Atom)