пятница, 21 октября 2016 г.

Жорсткий напівкарданний шарнір

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2446

Жорсткий напівкарданний шарнір є з єднанням, компенсуючим неточність монтажу. Вони допускають кут нахилу валу не більше 2 . Нині на автомобілях застосовується украй рідко.

Пружний напівкарданний шарнір

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2445

Пружний напівкарданний шарнір допускає передачу моменту, що крутить, від одного валу до іншого, розташованому під деяким кутом, завдяки деформації пружної ланки, що зв язує обидва вали. Пружна ланка може бути гумовим (рис.13), гумовотканинним або гумовим, посиленим сталевим тросом. У останньому випадку напівкарданний шарнір може передавати значний момент, що крутить, і під дещо більшим кутом, ніж в перших двох випадках.

Кулачковий карданний шарнір

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2444

Кулачкові шарніри застосовуються на автомобілях великої вантажопідйомності в приводі до провідних керованих коліс. Такий шарнір працює аналогічно здвоєному, в якому перший шарнір створює нерівномірність обертання, а другою усуває цю нерівномірність. В результаті цього приводний вал обертається рівномірно. Завдяки наявності розвинених поверхонь взаємодіючих деталей шарнір здатний передавати значний за величиною момент, що крутить, при забезпеченні утла між валами 45 - 50.

Здвоєний карданний шарнір

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2443

Вживані в приводі керованих провідних коліс ці шарніри можуть мати різні конструкції. Один з варіантів : два шарніри 1 нерівних кутових швидкостей об єднуються загальною вилкою 2. Рівність кутових швидкостей повинна забезпечуватися ділильним важелем. Проте така рівність можливо тільки при рівності кутів що в цій конструкції не дотримується точно, оскільки при нахилі валу плече, пов язане з лівим валом, залишається постійним, а плече, пов язане з іншим валом, збільшується. Тому в здвоєному шарнірі з ділильним важелем синхронне обертання валів, що сполучаються, може бути забезпечене тільки з деяким наближенням. Коефіцієнт нерівномірності здвоєного шарніра залежить від кута між валами і від конструктивних розмірів ділильного пристрою. Наприклад, при у = 30º коефіцієнт нерівномірності не перевищує 1%, що в 30 разів менше коефіцієнт нерівномірності шарніра нерівних кутових швидкостей при цьому ж у.

Трьохколючкуватий карданний шарнір (типу «Трипод»)

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2442

Такі карданні шарніри встановлюють на легкових і вантажних автомобілях малої вантажопідйомності. Конструктивно ці шарніри мають два виконання: шарніри дозволяють передавати момент при кутах у між валами до 43, але що не допускають осьових переміщень(шарніри жорсткі, рис.9), і універсальні шарніри, що допускають осьову компенсацію, але працюючі при порівняно невеликих кутах між валами(мал. 10). У жорсткому шарнірі шпильки 2, розташовані під кутом 120, закріплені в корпусі 1. Ролики 3 з кульовою поверхнею встановлені на шпильках і можуть вільно на них обертатися. Вилка 4, виконана разом з валом 5, має три пази циліндричного перерізу. Поверхня вилки сферична, що забезпечує отримання великого кута між валами.

Універсальний шести кульковий карданний шарнір з ділильними канавками (типу «Лебро»)

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2441

Складається з циліндричного корпусу 1 (рис.1.7.) на внутрішній поверхні якого під кутом(приблизно 15 - 160) до тієї, що утворює циліндра нарізані шість прямих канавок; сферичного кулака 2 так само з нарізаними на його поверхні шістьма канавками і сепаратора 3 з кульками 4, центрованими зовнішньою сферичною поверхнею по внутрішній циліндричній поверхні корпусу 1. Кульки встановлюються в перетинах канавок, чим забезпечується синхронність обертання валів, оскільки кульки, незалежно від кута між валами, завжди знаходяться у биссекторной площині.

Шестикульковий карданний шарнір з ділильним важелем (типу «Рцепп»)

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2440

Має шість меридіональних канавок напівкруглої форми, центри яких співпадають з центром шарніра. Для того, щоб кульки були розташовані в одній площині, вони поміщені в сферичну чашку. Для установки кульок у биссекторной площині застосовують спеціальний ділильний важіль, якій має три сферичні поверхні(кінцеві поверхні входять в гнізда того, що веде і веденого валів передачі, а середня - в отвір сферичної чашки). При нахилі валів важіль повертає сферичну чашку, і кульки встановлюються у биссекторной площині. Шарнір з ділильним важелем може працювати при кутах до 35 . Рекомендуються для застосування на автомобілях середньої і великої вантажопідйомності.

Універсальний шести кульковий карданний шарнір (типу «ГНК»)

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2439

На внутрішній поверхні циліндричного корпусу шарніра нарізані шість подовжніх канавок еліптичного перерізу, такі ж канавки є на сферичній поверхні кулака 3(рис.1.5.) паралельно подовжній осі валу. У канавках розміщуються шість кульок 2, встановлених в сепараторі 4. Осьове переміщення відбувається по подовжніх канавках корпусу, причому переміщення карданного шарніра дорівнює робочій довжині канавок корпусу, що впливає на розміри шарніра. Шарніри цього типу можуть передавати момент, що крутить, до 50 кH м.

Шестикульковий карданний шарнір з ділильним канавками(типу «Бирфильд»)

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2438

На кулаці 4 (рис.1.4.), поверхня якого виконана по сфері радіусу R1 вифрезерувані шість канавок. Канавки кулака мають змінну глибину. Внутрішня поверхня корпусу 1 виконана по сфері радіусу R2 і також має шість канавок змінної глибини. Сепаратор 3, в якому розміщені кульки 2, має зовнішні і внутрішні поверхні, виконані по сфері радіусів відповідно R1 і R2. У положенні, коли вали соосны, кульки знаходяться в площині, що перпендикулярній осям валів, проходить через центр кульок.

Чотирьохкульковий карданний шарнір з ділильними канавками (типу «Вейс»)

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2437

Зусилля в карданних шарнірах з ділильними канавками передаються через кульки 6,7 (рис.1.3.), які переміщаються по криволінійних канавках 5, розташованим симетрично у вилках. Осі канавок при обертанні утворюють дві сферичні поверхні, що перетинаються одна до іншої по колу, яке і є траєкторією руху кульок. Внаслідок симетричного розташування канавок 5 в обох вилках, при зміщенні валів 1,4 на кут центри кульок завжди знаходяться у биссекторной площині. Вилки карданних валів центруються одна відносно іншої. Для цього між торцями вилок передбачена настановна кулька. Шарнір може працювати при кутах до 35 . При русі автомобіль вперед зусилля передається однією парою кульок; при русі заднім ходом - іншою парою.

Огляд і аналіз існуючих конструкцій карданних передач

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=2436

Закрита карданна передача (рис.1.1.) застосовується для легкових і вантажних автомобілів, в яких реактивний момент в задньому мосту сприймається трубою, карданна передача розміщується усередині труби. Іноді ця труба служить для передачі штовхаючих зусиль. Оскільки довжина карданного валу в такій конструкції не змінюється при відносних переміщеннях кузова і заднього моста, компенсуюче з єднання в карданній передачі такого типу відсутнє і використовується тільки один карданний шарнір. При цьому нерівномірність обертання карданного валу в деякій мірі компенсується його пружністю.