пятница, 8 января 2016 г.

Сутність та зміст естетичних потреб у розвитку особистості

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1450

Раціональна частина естетичної свідомості особистості дозволяє людині інтелектуально пояснити й обґрунтувати своє чуттєве сприймання світу, дати йому оцінку, виробити ідеальний теоретичний образ сприйнятого об`єкту. Найбільш повно і специфічно ця частина естетичної свідомості виявляється в умінні визначати закономірний зв`язок кількісних і якісних сторін предметів і явищ. Причому суспільна практика сама виступає важливим джерелом мислення, всієї пізнавальної діяльності людини, основним критерієм її істинності. Розумна людина, за словами Іммануїла Канта – це людина, яка вміє думати, розмірковувати, самостійно робити висновки про речі, людей, події, факти з точки зору вищих норм і критеріїв людської духовної культури, виявляти “силу судження”. Порівняємо це трактування, з тим, що у філософському словнику: потреба – об’єктивна необхідність живого організму людської особистості, соціальної групи чи суспільства вцілому, що відображає характер та зміст об’єктивного зв’язку (природного та соціального) суб’єкта потреби і навколишнього середивища [див]. Цей зв’язок, що залежить від середовища і спонукає об’єект потреби до активності. Задоволення потреб людиною має складний характер іобумовлюється цілеспрямованою діяльністю по виробленю та споживанню предметів потреби. Люди в процесі праці самі виготовляють потрібні їм продукти для задоволення потреб. Стан матеріальних, духовних потреб людини свідчить про рівень, зміст і проблеми соціальної діяльності в певному суспільстві, про рівень виробництва та споживання в ньому, про тип культури і навпаки, використовуючи принцип “Від кожного – за здібностями, кожному – за потребами”[див ст 510-511].