суббота, 9 января 2016 г.

ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ЩОДО ПСИХОЛОГІЧНИХ ЧИННИКІВ ФОРМУВАННЯ АЛКОГОЛЬНОЇ АДИКТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ У ПІДЛІТКІВ І ЮНАКІВ

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1479

При вивченні проблеми адиктивної поведінки та при з’ясуванні факторів, що сприяють виникненню алкоголізму в підлітковому віці, визначення вихідних теоретичних позицій, підходів та концепцій набувають особливого значення.

Ігри, які використовують на етапі актуалізації опорних знань

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1478

Допуск. Проводять на старті уроку, коли право голосу дають кожному .учневі. Це має такий виг­ляд.: учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Піднімати­ся доводиться тільки тим учням, які не змогли відповісти на запитан­ня. На цей етап учитель добирає прості запитання, що вимагають, як правило, односкладових відповідей — на чисте знання раніше вивче­ного в класі матеріалу. Отже, після першого кола допуску в класі сто­ять лише кілька учнів, причому ні в якому разі не слід робити акцент на їхній нездатності. Навпаки, вчи­тель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поста­вити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція три­ває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Як дана форма фронтального опитування працює на основну ідею підвищен­ня психологічної привабливості уроку? По-перше, протягом пер­ших 5—7 хвилин уроку вже кожен учень «виступив», причому дав пра­вильну відповідь, і це вже йому приємно й додає впевненості, По-друге, не пропала дарма домашня праця, і можна спробувати розви­нути успіх. По-третє, коли всі ки­даються на допомогу тим, хто замешкався на старті, в класі з яв­ляється атмосфера єдності й доб­розичливості. Нарешті, протягом цих 5 хвилин у класі звучить корис­на навчальна інформація, необхід­на для подальшого просування, причому звучить з вуст учнів, І її по­трібно слухати (раптом це саме питання трапиться й мені?). Важливо, щоб усе відбувалося по-доб­рому, без тиску, і зміцнювало в дітей переконаність, що їм це під силу.

Ігри, які використовують на етапі вивчення нового матеріалу

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1477

Рятувальна експедиція. Десь у горах зазнав аварії авіалайнер з коштовним вантажем на борту, і ми споряджаємо рятувальну експедицію. Клас розбивається на групи, кожна з яких. отримує мар­шрутний лист із вказівкою орієн­товного напрямку пошуку (з фор­мулюванням головних питань з досліджуваної теми) і стартового завдання (наприклад, нескладно­го завдання за пройденим мате­ріалом). Далі процес пошуку може бути організований у такий спосіб: група отримує від учителя уривок радіограми від потерпілих під час аварії й намагається його розшиф­рувати (уривок може містити, на­приклад, опис і результати експе­рименту з досліджуваної пробле­ми, а група має їх інтерпретувати й використовувати, відповідаючи на запитання з нової теми).

Ігри, які використовують на уроках закріплення отриманих знань, вироблення практичних умінь і навичок

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1476

Хрестики-нулики. На дошці — традиційне для цієї гри поле 3 х 3 см. Перемагає, як завжди, команда, яка першою закреслить рядок із трьох секторів. Ходи роблять по черзі. Причому, якщо команда, яка вибрала сектор, із завданням справляється, в ньому виставляють її знак (скажімо, хрестик), а якщо завдання не виконано,— сектор програний і в ньому з являється знак суперників (нулик) без будь-яких зусиль з їхнього боку. Така форма була придумана в Клубі Знавців десяток років тому і, за всієї простоти, приховує в собі дуже великий потенціал, тому що дає змогу максимально урізнома­нітнити види діяльності учнів.

Педагогічні умови використання дидактичних ігор в навчальному процесі початкової школи

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1475

Результативність використання дидактичних ігор залежить від методики їх застосування.

Перспективний досвід використання дидактичної гри у навчальному процесі початкової школи

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1474

Визна­ченням дидактичних і розвиваючих функцій гри, впливом її на активізацію пізнавальної діяльності, процесу навчання школярів психологи і педагоги займаються ще з 60-х років ХХ ст.[]. Проводилась система­тизація дидактичних ігор і використову­вались різні підходи до їх класифікації. Цьому сприяли дослідження О.О. Вербицького, М.В. Кларіна, Г.О. Ляпіної, О.Е. Селецької, В.Г. Семенова. Значна увага у цей період приділялася розробці та використанню діло­вих ігор, створюються наукові центри з розробки теорії та практики ділової гри (Москва, Ленінград, Київ, Новосибірськ, Одеса, Челябінськ). Гра перетворюється з допоміжного прийому у справжню модель навчання. Значну роль у ста­новленні та розвитку цього нового ме­тоду навчання відіграли праці М.М. Бернштейна, В.М. Буркова, С.Р. Гідрович, В.М. Єфімова, Р.Ф. Жукова, В.Ф. Кома­рова, В.Я. Платова, В.Р. Прауде, В.І. Ри­бальського, І.М. Сироєжина, О.М. Смолкіна, Т.П. Тимофіївського, Б.М. Христенко та ін.

Роль дидактичної гри у підвищенні рівня успішності учнів початкової школи

http://www.ce-studbaza.ru/schriebe.php?id=1473

Учитель іде на роботу… Що чекає на нього там?